Bessemerloppet

Igår åkte jag Bessemerloppet. Loppet var flyttat till Harsa från Högbo p g a snöbrist. Jag och min brorsa åkte upp på fredag och "mellanlanda" i Högbo och sov där. På lördagförmiddagen fortsatte vi till Harsa. På eftermiddagen åkte jag lite skidor på tävlingsspåren samt att jag och Martin (min bror) kollade var han skulle stå och langa dricka till mig. På kvällen hjälptes vi åt att valla skidor. På söndag var det dags för race. Det var plusgrader och lite regn i luften. Jag valde att köra på blanka skidor. Alltså skidor utan fästvalla och bara staka. Efter en lite lugnare start de 2 första kilometrarna så skruvade Fredrik Byström upp farten ordentligt i första långa stigningen. På toppen av backen var vi ca 7 åkare. Ganska snart började Jörgen Brink att köra hårt och då föll den ena åkaren av efter den andra. Jag var med täten i ca 12 km. När jag släppte var det 3 åkare kvar i täten och Brink hade anfört klungan när jag släppte. Därifrån har jag jobbat själv. Som närmast framåt hade jag 1 minut upp till 3e platsen och bakåt höll jag undan och hade 2 minuter ned till 5e plats. Jag hade bra skidor och Martin skötte drickalangningen perfekt.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Grattis till ett bra lopp i den konkurrensen!

2014-02-19 @ 14:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0