29a i Marcialonga

Det blev en 29:de plats i årets Marcialonga. På morgonen var första halvan av spåren täckta av ett tunt lager med nysnö och vissa delar lite tjockare lager med nysnö. Vilket gjorde att loppet gick lite långsammare i täten än vanligt. För min del så passa det bra med tanke på att jag stod långt ned i starten. Dessutom är det väldigt begränsat att ta sig förbi på grund av att det oftast bara är 2 eller 3 spår. Vissa delar av första halvan av loppet gick fortare men jag hade aldrig några svårigheter att gå ikapp och följa tätgruppen. Men efter ungefär 2/3 av loppet så var det ingen nysnö i spåret och farten skruvades upp och klungan splittrades. Jag hamnade en bit ned i fältet men avancerade och följde med i grupp som höll ett jämnt tempo. Vid varje stigning så kände jag mig stark i våran klunga och kände mig laddad inför den avslutande långa stigningen in till mål. Jag kom in en bit bak i våran grupp i backen och blev ifrån åkt i början av stigningen. Men efter ca 100 meter in i den ca 2 km långa backen började jag plocka placeringar och gjorde en bra avslutning och slutade 29:a. Servicen och skidorna funkade bra under hela loppet. På eftermiddagen efter loppet bar det av till Munchen för jobb på världens största idrottsmässa ISPO. Det är fullt upp för mig på mässan som representant för Swenor. Ryktet om att mässan är stor stämmer verkligen! Den är jättestor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0