Första långloppet

I söndags åkte jag långlopp. Jag valde att åka på skidor utan fästvalla och enbart staka. Loppet gick bra i början och jag hängde med i toppen men jag märkte tidigt att jag verkade ha väldigt dåligt glid. Iband händer det att jag har lite sämre än konkurrenterna men det är väldigt sällan jag har uselt glid och det hade jag denna gången. Senast jag hade så här dåliga skidor var Vasaloppet för 2 år sedan. Men nu var det nog ännu värre.... Jag vallade skidor hemma innan jag åkte upp till Grönklitt och jag trodde aldrig att tävlingen skulle avgöras under så blöta förhållanden. Det var nog inget fel på vallan jag hade på skidan utan strukturen i skidan var alldeles för fin. Men jag kämpade på och höll mig kvar i täten men till slut gick snöret och jag orkade inte och föll som en sten i fältet. Jag var kvar i Dalarna en dag efter tävlingen för skidåkning för att därefter åka hem och fira nyår med familjen. God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0