Marcialonga

I söndags körde jag Marcialonga. Efter lite olika övervägande och funderingar så valde jag att ställa mig på startlinjen på helt blank skidor (klassiska skidor utan fästvalla). Jag var långt ifrån ensam om att åka utan fästvalla. Så det var många som valde att staka. Jag hade en bra position vid starten och kom iväg bra men fart var hög från början precis som förra året. Jag låg med i tätklunga första 1-2 kilometrarna men orkade tyvärr inte följa tätklungan. Den klungan jag åkte i var ganska stor. Ca 20 man. Jag fick slita hårt för att följa denna klungan. Men mot slutet av loppet gick det lite bättre och i sista långa stigningen upp mot målet lyckades jag ta några placeringar. Jag kom i mål på en 29:e plats. Detta var jag långt ifrån nöjd med tyvärr, mina mål och förhoppningar var betydligt högre ställda. Jag kom 11:a på Marcialong förra året.

Nu är förberedelserna igång för fullt för nästa deltävling i FIS-marathon cup och Ski classics. Den går på söndag och avgörs i Tyskland.

Kommentarer
Postat av: Marie & Mariell

Vi håller tummarna för söndag älskling!!! Heja heja heja pappa!

2012-02-03 @ 19:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0