Seger i Västgötaloppet

Det blev en härlig dag i söndags när jag vann Västgötaloppet. I starten var det ganska trångt men jag kom iväg bra och låg först ända tills vi kom ut till golfbanan efter några kilomterarna och märkte ganska snabbt att jag hade bra skidor. När vi kom ut på golfbana så växlade det om lite vem som låg först, ibland jag ibland någon annan, men jag höll mig hela tiden långt fram. När vi var längst bort på golfbanan ökade Peo Svahn farten och jag hängde på men då splittrades första klungan och allt eftersom blev det färre åkare. Redan efter ca 7 km så var jag och Peo själva. Innan varvning (ca 10 km) gick jag förbi Peo och ökade farten och avståndet bakåt ökade men Peo hängde på men någon kilomter efter varvning på banans längsta stigning så släppte Peo en lucka men han lyckades komma ikapp igen. Därefter turades vi om att dra och vi höll ett jämt tempo ända tills det var ca 5 kilomter kvar, då åkte vi lite lugnare för att invänta något avgörande. Men det dröjde ända tills upploppet innan det skulle hända något. Jag drog upp spurten och lyckades att gå ifrån Peo och vinna med ca 5-10 meter. Jag vill passa på att tacka alla som hjälpte mig och hejade på! Det är väldigt roligt att åka inför så många supportrar.

Här nedan är bilder från i söndags:

Första varvning


Efter målgång med segerkrans :)


Segerintervju


Segerintervju live


Prisutdelning


Kommentarer
Postat av: Britten o Johnny

Grattis Markus det gjorde du bra det bådar gott för Vasaloppet

2012-02-14 @ 15:13:06
Postat av: martin

Härligt jobbat!!

2012-02-19 @ 21:54:05
Postat av: markus

Martin: Tack för hjälpen idag!

2012-02-19 @ 23:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0