4:a i Alliansloppet

Så här lång tid har det aldrig gått mellan två uppdateringar på min blogg, tyvärr. Jag har haft fullt upp men allt handlar om prioriteringar. Bloggandet har kommit i andra hand. Jag kommer gå igenom kortfattat vad som har hänt denna härliga och händelserika sommar (ej vädermässigt!). Jag har sprungit några löptävlingar. Varbergsloppet kom jag 10:a på och gjorde ett bra lopp. Efter det så sprang jag Kraftprovet och blev 12:a i ett starkt startfält och helgen efter det var det Falkenbergs Stadslopp där jag blev 6:a med många supportrar på plats i ett soligt Falkenberg. I augusti blev det en löptävling och det var Blodomloppet i Jönköping där jag blev 2:a.
 
Under juli månad så tycker jag att träningen varit bra. Jag åkte en rullskidstävling i juli och där var det första gången under sommaren jag kände att jag hade tagit ett tydligt form steg. Jag blev 2:a där efter spurt om segern och under loppet hade jag vid några tillfällen en liten lucka. Vi i Teamet ställde upp med 3 lag i rullskidstävlingen 12-timmars i Falkenberg där jag ingick i det segrande laget och vann 1:a priset, som var 25 000 kr, efter att kört ifrån det ena Team Arkmek laget mot slutet av en lång dags tävlande. För övrigt tycker jag denna helgen med Teamet var otroligt bra, rolig och viktigt för teamkänslan. Efter 12-timmars så åkte några av teamet till Ulricehamn där jag hade ordnat boende under veckan så vi kunde ha ett träningsläger innan vi åkte till Alliansloppet som många i Teamet skulle köra. Detta var höjdpunkten under sommaren. Jag kom 4:a i ett mycket starkt startfält. Nytt för i år var att ett seedat fält åkte på utlånade exakt likadana SWENOR rullskidor med ett trögre rullmotstånd som användes mot tidigare år i Alliansloppet. Jag tycker det här var väldigt bra eftersom man närmar sig en hastighet som mer motsvarar det som är under vintern. Jag fick en bra start i loppet men ganska snabbt så ökade farten i loppet och 3 personer fick en lucka (Jerry Arrlin, Anders Aukland och Jens Eriksson) medans det var en ganska stor klunga efter den gruppen där jag ingick. Vi körde 2 varv på en 28 km bana. Stundtals så gick det fortare i våran klunga och våran klunga blev färre och färre åkare. Vid varvning där banans enda ordentliga backe var så ryckte Jörgen Aukland och jag var den enda från våran grupp som hängde på. Jörgen körde hårt och en bit in på andra varvet så kom vi ikapp Jerry. Jörgen fortsatte att köra hårt men blev varken av med mig eller Jerry. När det var ca 500 meter kvar så ryckte Jerry och fick en lucka men jag kom ikapp medans Jörgen släppte. Jag försökte utmana Jerry i spurten men lyckades inte utan fick se mig besegrad men ca en halv meter i spurten. Men givetvis var jag nöjd med min 4:e plats.
 
Efter Alliansloppet så var jag i Stockholm och jobbade och försökte samtidigt träna relativt bra för att sedan direkt när jag kom hem åka till Danmark för att träffa en ny medlem i teamet och samtidigt köra öppna Danska mästerskapen i rullskidor (blev 4:a i 45 km fri stil). Det blev en hög belastning av allt möjligt (resor, jobb och träning) och jag tror att allt detta samtidigt blev lite för mycket för i samband med Danmarksresan så blev jag förkyld och är fortfarande inte frisk men hoppas att det går över snart. Det är trist med ett träningsavbrott nu men jag får försöka kurera mig så gått det går.

Kommentarer
Postat av: Erik W

Stort grattis till fjärdeplatsen i Alliansloppet!!! Det är ju hur bra som helst!

2012-09-07 @ 13:53:57
URL: http://www.erikwickstrom.se
Postat av: Markus

Erik>> Tackar! Grattis till chefsjobbet!!!!

2012-09-08 @ 23:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0