SM brons på rullskidor

Tyvärr var det längesedan jag uppdaterade bloggen men jag kommer göra det oftare. Tiden rusar iväg och bloggen har inte varit högst upp på prioriteringlistan. I lördags lyckades jag knipa bronsmedaljen på SM i rullskidor. Förra årets lyckades jag vinna men i år hade jag 5 sekunder upp till guldet. Loppet började i väldigt lugn fart och även resten av loppet gick i ganska lugn fart med några farthöjningar. Därför avgjordes loppet i sista stigningen där mållinjen var på toppen av backen. Halvvägs in i backen var vi 3 åkare som gick loss, bl a vinnaren Robin Bryntesson. Jag tyckte jag hade bra kontroll på farten men vid den avslutande delen orkade jag inte riktigt och rullade in som 3:a. Jag kände att jag inte hade samma tryck i åkningen på tävlingsrullskidorna som jag hade förra året när jag vann. Men jag är nöjd med min 3:e plats för jag tycker inte jag har kunnat förbereda mig riktigt på samma sätt som förra året. Mycket av min tid under våren och sommaren har gått till mitt jobb där jag nu gjort mitt första år och det har varit en intensiv period med mycket resor i jobbet som jag inte är van vid. Men nu när vintern närmar sig så växlar jag över till mer fokus och tid för skidåkningen :) . En snabb sammanfattning av tiden som gått sedan i våras är att jag bl a har hunnit genomföra en del tävlingar. Jag tycker att löptävlingarna har varit ganska lika som förra året, några har gått snabbare och några långsammare. Däremot tycker jag att på rullskidstävlingarna har jag inte lyckats riktigt lika bra som förra året. Bl a så var Alliansloppet en besvikelse men samtidigt så var jag starkt engagerad i tävlingen genom mitt jobb på Swenor (vi stod för låneskidorna samt att vi var sponsorer till tävlingen) vilket gjorde att jag inte kunde fokusera lika mycket på tävlingen som förra året. För övrigt så växer våran underbara dotter Mariell så det knakar! Hon har hunnit bli 3 år och det händer mycket och det är full fart. I våras så gjorde hon tävlingspremiär och sprang Mini Göteborgsvarvet. Direkt efter att jag hade sprungit i mål på det "riktiga Göteborgsvarvet" så fick jag äran att följa med min dotter på Mini Göteborgsvarvet. Undrar vem som var mest stolt när vi sprang i mål.... Jag eller Mariell.... Svår fråga men jag tror nog det var jag :) ! Hon tyckte löptävlingen var så rolig så vi hann med en till under sommaren! Snart har jag och min familj bott i vårat hus i 1 år och vi upplevde våran första vår och sommar i huset och det känns som vi valde rätt år att göra det! För vi har haft ett underbart väder i stort sett hela sommaren. Vi stortrivs i huset. Gräsklippningen är min "lott". Till en början tyckte jag att jag skötte gräsklippningen bra men det senaste har jag slarvat och gräset har hunnit bli lite väl långt mellan gångerna.... Men förmodligen så blir detta ett mindre bekymmer för mig när vi går djupare in i hösten, då kan jag lägga grässklippningstiden på träning istället :) ! Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0