Löptävling

Av lite olika anledningar så blev det löptävling i helgen som var istället för en rullskidstävling. I lördags så sprang jag Mössebergslunken i Falköping. Terrängtypen bestod av stig och skogsvägar och det var 2 varv på en 5 km slinga.

Efter en snabb start så kände jag att han som tillslut vann tävlingen hade en för hög fart för mig och jag med övriga startfältet släppte iväg honom redan efter drygt 1 km. Jag och en löpare till följdes åt i kampen om andraplatsen och jag höll uppe farten och vid ca 6 km vid banans längsta stigning lyckades jag rycka åt mig en lucka som jag höll och dryga ut. Men Linus Wirsen som tävlar för IK Ymer började få upp farten ordentligt och gick förbi 3:an i loppet och tog in sekund efter sekund på mig resten av loppet. Jag lyckades dock hålla undan men han pressade mig ordentligt sista 3 km. Han var bara några sekunder efter mig i mål. Men jag höll bra fart sista delen av loppet för jag tog in ca 15 sekunder på vinnaren sista 2 km. Jag är nöjd med min andra plats och här är länken till resultatlistan.

 
Svalkar mig innan start i det varma höstvädret.


Taktikprat innan start med klubbkamraten Anton Johansson.


3 km in i loppet. Jag är först på bilden och 2:a i loppet.


Ca 50 meter kvar till mål.


Mariell var med och hejade på :).

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag ser att Mariell håller på och byter till löparskor. Vad blev hon?

2011-10-03 @ 11:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0