Vurpa, bruten stav och näsblod

Idag körde jag rullskidstävlingen Höstrullen som går mellan Ulricehamn och Borås på banvallen. Vi hade åkt i ungefär 1 timme och 30 minuter när placeringarna skulle fördelas. Jag kom in bra på upploppet när jag skulle ta mig upp till andra platsen men tyvärr så blev det trångt i utgången av sista kurvan och jag hade ingenstans att ta vägen utan åkte av asfalten och sedan tog det tvärstopp och jag stod bokstavligt talat på nästan. Hjälmen tog den största smällen, tur det. Jag kom i mål med bruten stav och näsblod.... Det hade jag ju inte riktigt tänkt mig. Just nu har jag mest ont i en svullen näsa och är lite öm i armbågen och axeln men jag tror detta har gått över om några dagar och då kan jag nog träna som vanligt igen.

Kommentarer
Postat av: rillstedt

synd att du föll gurkan. Du såg stark ut!

2011-10-09 @ 22:22:51
Postat av: Erik W

Hoppas näsan återhämtar sig! Tur du hade Casco på huvudet :)

2011-10-09 @ 22:38:56
URL: http://www.erikwickstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0