Ny blogg och Tidaholmloppet

Jag vill börja med att hälsa er välkomna till min nya blogg.

I igår så fick man äntligen tävla igen. Det var ju ett tag sen sedan sist. I lördags så åkte jag Tidaholmsloppet. Det var gemensam start och jag valde att åka den långa banan, 53 km klassisk stil. Vädret visade sig från sin bästa sida så det blev en fin resa under loppet. Jag tycker tävlingen var väldigt bra arrangerad och det var en fin bana. Jag rekommenderar varmt denna tävlingen för skidåkare.

Min form däremot var jag tveksam till då jag bara hunnit träna i ca 1 vecka innan tävlingen efter en förkylning som gjorde att jag inte kunde träna på drygt en vecka. Jag kom 2:a i loppet efter spurt bland 5 åkare. Vi 5 kom loss ganska tidigt av loppet och höll ihop hela vägen. Ca 200 meter innan mål så drogs spurten upp och där blev jag alltså 2:a. Jag vill passa på att tacka Ulf från Falköping för oväntad hjälp med drickalangning som var nödvändig denna varma dag.

Här kommer en länk som min gamla skidgymnasie kompis har skrivit om Team Arkmeks medverkan på 12-timmars. http://erikwickstrom.se/2011/08/30/sweden12hroller-pa-falkenbergs-motorbana/


Kommentarer
Postat av: Martin Jönsson

Snyggt!

2011-09-05 @ 11:38:35
Postat av: Markus

Tackar! Marie har gjort allt, men det kanske inte är någon överraskning ;).

2011-09-05 @ 14:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0