Lugn period

Efter 5-milen så kan man säga att min skidsäsong tog slut och en lugnare period startar vad det gäller träning och tävling. Jag hade en fantastikt kul avslutning med Team Arkmek och en klubbkamrat samt några andra skidåkare. Ett härligt gäng!

I torsdags var det även klubbmästerskap och avslutningfest. Jag blev 2:a i klubbmästerskapet, ibland är det hårt att tillhöra en så stark klubb som Tranemo IF Skidor. 4 dagar innan klubbmästerskapet så blev jag 8:a på SM men jag var alltså inte tillräckligt bra för att vinna klubbmästerskapen.... På kvällen var det avslutningfest där jag fick stående ovationer för min 8:e plats på SM. Per Sjögren som var representant från klubben berättade en rolig och intressant historia om klubbens bästa prestation vid ett SM innan jag kom 8:a. 1967 kom legenden Bernt Sjögren 10:a på ett SM. Det var ett tag sedan alltså.... Att bli uppvaktad på det här sättes känns förstårs väldigt bra och roligt. För övrigt så var det en väldigt trevlig och rolig tillställning som höll på långt in på småtimmarna.

Sedan har det varit påskfirande lite överallt med familjen. Sedan SM har det varit mycket tid med Mariell. Vilket jag verkligen har längtat efter för under säsongen så finns inte den tiden på samma sätt som nu. Bl a så var jag, Mariell, Marie och Mariells mormor på ett lekland på långfredagen. Mariell var full av energi när hon sprang omkring i denna jätteborgen bland massa andra barn. Bollhav, rutchkanor studsmattor mm. Jag var ganska svettig efter det här.... En annan sak som slog mig när jag var där var att ett sådant här ställe är nog bra om man vill stärka immunförsvaret ;).

Jag har även fått chansen att skämma bort kroppen ordentligt. På påskafton så var jag och Marie på Hagabadet i Göteborg. Vi badade och åt en härlig brunch. Vi njöt ordentligt av livet tillsammans :)! På något sätt så kändes det även som detta var en belöning som man kunde njuta av extra mycket med tanke på hur resultatet blev på SM.

Jag har inte tränat något sedan SM och så lär det bli i en eller två veckor till.



Avkopplande bad på Hagabadet i Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0