Kalllt!

Långloppet i Tyskland som var 3:e deltävlingen i Ski Classics var en hemsk upplevelse för mig. Det var omkring -25 grader under större delen av loppet. Jag hanterade inte kylan bra. Dessutom hade jag nog tagit på mig för lite kläder. Jag pratade med Jerry Ahrlin på flygplatsen på vägen hem och han hade betydligt mer kläder på sig än vad jag hade när han tävlade. Jag skakade av kyla stora delar av loppet för att jag frös. Jämför jag med alla övriga tävlingar under året och även tidigare säsonger så var jag mycket längre efter i tid mot mina konkurrenter som jag brukar vara före, jag tror att en förklaring till detta är att jag stod emot kylan dåligt. Denna tävlingen får jag bara försöka glömma och se framåt.


Kommentarer
Postat av: Annette

Nä usch vem gillar kylan ;-) Lycka till nu framöver och jag hoppas att det inte blir fullt så kallt för dig nästa gång!

Kram

2012-02-09 @ 15:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0