Tjeckien

Ski Classics och Fis Marathon Cup premiären är avklarad. Eftersom jag har varit dålig på att prioritera att uppdatera bloggen och det varit fullt upp så har jag hunnit med några tävlingar efter Bruksvallarna och innan tävlingen i Tjeckien som jag inte skrivit om här. Tre st blev det. Varav en som jag tyckte gick bra. Jag blev 34 på 15 km klassiskt i Östersund och så var jag halvnöjd med första långloppet i Vålodalen innan jul.

Tävlingen i Tjeckien gick betydligt bättre än de andra tävlingarna. Jag blev 21. Efter att ha haft det jobbigt med den höga farten hela första backen som mäter 9 km (!) så började jag jobba mig in i loppet. Jag tog placeringar allt eftersom i loppet. Tillslut lyckades jag bli 21 efter att ha vunnit spurten mot världens främsta rullskidåkare Simone Paredi som tillhör det Italienska långloppslandslaget.

Efter hemkomst så har jag hunnit med att träna i 2 dagar på snö, vilket är ganska sällsynt där jag bor den här vinter. Jag hann bl a med ett roligt intervallpass på Borås skidstadion som har en konstsnöbana på ca 400 meter.... Det var ett väldigt roligt träningspass. Konstigt kan man tycka men det som var fantastisk roligt var att min dotter Mariell (med mamma) satt i barnvagnen och hejade på pappa varje gång jag åkte förbi :) och jag åkte förbi många gånger! Tyvärr så igår kväll fick jag ont i halsen så nu kommer det nog dröja ett tag igen innan jag kan träna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0