Mitt sämsta Vasalopp på 10 år....

Vasaloppet var en stor besvikelse för mig. Jag kände att formen var bra, inte sämre än vad den varit tidigare under året. Bessemerloppet gick bra och jag kände att jag kunde förbättra formen till Vasaloppet. Allt fungerade väldigt bra förutom en sak på Vasaloppet. Servicen efter banan och innan loppet var perfekt. Men en sak som var allt annat än perfekt var mina skidor. Jag fick en bra start och följde med ganska bra upp i backen även om jag hade knappt något fäste redan från start. Men av erfarenhet från tidigare lopp brukar jag klara mig bra utan fäste för det viktiga är att jag har bra glid. Bra glid hade jag INTE när jag kom upp på myren! Jag fick slita ordentligt och var aldrig med tätgruppen som bara försvann. Jag kan inte säga annat än att jag är grymt besviken på mina skidor. Dåligt fäste går an men dåligt glid då är det kört. Efter Eldris började skidorna gå bra men det är tyvärr lite sent.... Men jag vägrar ju ge upp så jag slet mig i mål på en 62:a plats.... För mig var det overkligt dåligt!

Efter Vasaloppet blev jag förkyld men blev frisk några dagar innan 7-mila. Det var en trevlig och lång resa med Anton Järnberg där loppet inte gick så bra men med tanke på att jag varit förkyld så var det ändå godkänt. Jag fick en genomkörare som jag kände jag behövde inför SM 5-milen som går på söndag. Men först är det stafett på lördag. Så nu är det nya tag. Jag har tränat skidor så gott det går efter 7-mila på den lilla snö som funnits kvar för nu är det inte åkbart längre.

Jag hoppas verkligen att det inte dröjer så här länge tills nästa gång jag skriver här igen. Men tyvärr så var besvikelsen så stor efter Vasaloppet så motivationen fanns inte för att skriva här....

Kommentarer
Postat av: Anton Sjöholm

Man kan ju inte annat än att skratta åt skiten.

2012-03-28 @ 23:56:57
URL: http://konditionsbloggen.se
Postat av: Helén

Elofsson är värd att citera: "Det är bara att bryta ihop och komma igen".



Desvärre är ju vallningen en viktig del och allt måste stämma för bra resultat.



Men pannbenet blev väl lite tjockare på kuppen ;)

2012-03-29 @ 15:06:11
Postat av: Thomas

Se det som en bra erfarenhet OCH.... det är ju ett välfärdsbekymmer, trots allt. (kan jag säga som har tävlings-kariären bakom mig)

2012-03-30 @ 11:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0