Höstrullen

Igår körde jag Höstrullen. Det är en rullskidstävling i klassisk stil över 42 km och det är masstart. Loppet går på den asfalterade banvallen mellan Ulricehamn och Borås. Väldigt flack banan med mycket stakning. I början av loppet så kändes det bra. Jag och träningskompisen Anton Järnberg (hans flickvän, Fanny, och hans mamma stod för en felfri och perfekt drickalangning längs hela banan, tackar!) fick en lucka till övriga fältet redan efter ca 2-3 km. Sedan växeldrog vi lika mycket var och höll tempot uppe. Mot slutet av loppet så är det ganska mycket utför och dagens ihållande regn och ca 4-5 plusgrader gjorde att benen kändes som fastfrusna i asfalten mot slutet av loppet. Ca 1 km innan mål gick Anton förbi mig och ryckte in mot mål och jag försökte haka på. Men han fick en lucka men jag lyckades ta in försprånget och i sista kurvan var jag precis bakom honom men lyckades inte komma förbi på upploppet. Jag slutade som 2:a i loppet. Men som sagt början av loppet kändes det bra men jag hade hoppats att jag skulle kunna avslutat loppet på ett bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0