UT-milen

Efter att haft en ganska lång period av lite träning p g a förkylningar som avlöst varandra och att jag haft en återhämtningsperiod så var jag igång och tävlade igen. Med väldigt lite träning så visste jag att det inte skulle gå speciellt fort när löptävlingen, UT-milen, avgjordes. Men vad gör man inte för klubben :). Tävlingen var tidsmässigt en vecka tidigare än förra året så jag hann med tre löppass efter skidsäsongen innan UT-milen. Förra året vann vi lagtävlingen så självklart skulle vi försöka försvara vinsten i år igen. Vi hade några återbud i laget men vi lyckades vinna ändå. Vår starkaste löpare förra året, Johan Elverlind, var skadad så vi var osäkra innan start men trodde vi hade en liten chans att vinna. I början av loppet kändes det som att det var en behaglig fart men ganska snart kände jag att jag är långt ifrån någon bra form just nu. Jag var med och krigade om andra platsen men efter redan 4 km märkte jag att jag inte klarade att hålla farten utan det gällde bara att kämpa sig i mål. Under resten av loppet så tappade jag hela tiden och lyckades stappla i mål som 6:a och bästa löpare i vårt lag, Tranemo IF. Jag blev lite överraskad att vi tog hem lagsegern tämligen ohotade med över 3 minuter, vilket vi givetvis var glada över. Efter loppet så invigde vi altanen på vårt nya hus med första grillningen i år i ett härligt väder med familjen då vi även firade min födelsedag. :)
Foto: Mikael Sepp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0