König Ludvig Lauf

För mig blev 3:e Swix Ski Classics deltävlingen en besvikelse. Jag blev 43:a i ett lopp och före som passade mig. Jag var 20:e där förra året i ungefär samma förhållanden och bana. Direkt efter Marcialonga blev det några träningsfria dagar och enbart jobb på ISPO (världens största idrottsmässa). Jag representerade Swenor på mässan. På onsdageftermiddag begav jag mig till Seefeld och körde första passet på kvällen. Sedan gick träningen som planerat där jag och mitt team (Erik Melin) åkte vidare till Tyskaland på fredagen. När jag vaknade upp på lördagsmorgon (dagen innan tävlingen) var jag tung i huvudet och fick ont i huvudet under dagen. Efter skidtest och åkning av banan så började även magen krångla framåt kvällen.... Huvudvärken satt i hela natten och även på morgonen innan start och magen fortsatte att krångla. Så var förutsättningarna innan loppet.... Eftersom det var snöfall under loppet blev det samma typ av lopp som i Marcialonga, alltså att farten var lugn till en början. Jag var med tätklungan tills det var ca 7 km kvar. Då sprack det upp och jag låg ganska långt bak tyvärr. Jag jobbade på så gott jag kunde från min position men orkade inte jobba mig uppåt så mycket i fältet. Jag staplade in på en 43:e plats vilket jag inte var nöjd med. Det som var glädjande på kvällen efter loppet var att huvudvärken var borta och magen kändes bättre. Trots att det varit ett lugnt lopp så visar min pulsklocka något annat och jag har haft ovanligt hög puls hela tiden under loppet. Det var något som inte stämde med kroppen denna dag med huvudvärk, magproblem och ovanligt lättpåverkad höjning av puls. Så i efterhand ska jag kanske vara nöjd med att jag kunde genomföra loppet och inte känner mig sämre efter loppet utan snarare bättre. Nu hoppas jag på en betydligt bättre känsla framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0