Barmarksläger i Torsby

Då är jag hemkommen igen efter ett kanonbra läger.
Tillbaka in i vardagslivet med jobb, familjen och allt snurrar på i 110 %!
Barmarkslägret i Torsby var mitt första barmarksläger på flera år och jag
känner att det var nyttigt för mig. Synd bara att det inte händer oftare. Jag
tycker att jag hängde med bra på lägret med mina teamkamrater. Jag trodde att
jag skulle ha det svårt att hänga med på flera av de tuffa passen vi körde.
Träningen för egen del har nämligen inte varit spikrak under hösten med några
förkylningar som ställer till det i träningen. Men som sagt så hängde jag med
bra. Det var några värdefulla pass jag fick. Bl a Tossebergsintervaller och
hovfjällsrace samt några pass inne i skidtunneln. Där hann jag även med att
testa nya stavar från Exel samt åka skidor i mina nya pjäxor från Alpina. Jag
kommer till vintern byta system på bindningar och köra på Alpina. Fantastisk
fina pjäxor och en väldigt fin kontakt man får med skidan och snön. Jag är
helnöjd!! Jag har även fastnat för Exels stav och där kommer jag också byta
stavar från några fina år med Oneway stavar till Exel stavar som det blir i
fortsättningen. Vi hade även med oss servicemannen från Tyskland som gjorde ett
kanonbra jobb med allt från att valla skidor till att skjutsa oss ned med bilen
i de branta backarna på rullskidsintervallerna. Så ett stort tack Sepp! Jag
måste även tacka Ski and Run som gjorde det möjligt med ett barmarksläger! Väl
hemma så har jag tagit det lite lugnare med träningen och nedan ser ni en bild
från ett styrke
pass på Nordic Wellness – det passar bra en regnig dag som denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0